Muutokset Rahapelipalveluiden Markkinointisäännöissä
Suomessa rahapelien markkinointia on valvottu tiukasti jo pitkään, mutta tuleva lisenssijärjestelmä tekee tilanteesta entistä monimutkaisemman. Jos olet alan toimija, sisällöntuottaja tai yksinkertaisesti kiinnostunut siitä, miten mainontaa saa jatkossa tehdä, nyt on oikea hetki perehtyä siihen, mihin suuntaan sääntely onkaan liikkumassa. Tämä ei tule olemaan vain byrokraattinen muutos, vaan se vaikuttaa suoraan siihen, mitä sinä näet tv:ssä, lehdissä, sosiaalisessa mediassa ja jopa urheilutapahtumissa. Nokka kohti avoimempaa mutta säädellympää markkinointia Vuonna 2026 käyttöön tuleva lisenssijärjestelmä tulee muuttamaan rahapelipalveluiden markkinoinnin ehdot perusteellisesti. Nykyinen Veikkauksen monopoli antaa vielä toistaiseksi vain yhdelle toimijalle oikeuden mainostaa laillisesti Suomessa. Kun järjestelmä avautuu, myös ulkomaiset lisenssinhaltijat voivat markkinoida palveluitaan, mutta vain tiettyjen rajoitusten puitteissa. Tämä meinaa sitä, että pelkkä mainos ei enää riitä, vaan viestinnän sisältö, sävy ja toteutus joutuvat tarkempaan tarkasteluun. Alan sivustot, kuten esimerkiksi https://www.uudetkasinot.com/kasino-ilman-rekisteroitymista/, nostavat usein esiin esimerkiksi rekisteröintivapaat kasinot, jotka kiinnostavat pelaajia erityisesti nopean […]