Sir Richard Branson ja ME

Yritykset kilvan potkivat porukkaa pihalle, mutta olemme päättäneet toimia toisin. Olemme vuoden sisällä tuplaamassa sekä liikevaihtoa että henkilökuntaa.

Brian Tracy, Daniel Pink, Keijo Särkijärvi, Petteri Saari, Peter Vesterbacka ja monet muut viettivät tiukan loppuviikon Jyväskylässä 20.–21.9. NBForum 2012 -tapahtumassa. Teemana oli kasvu ja sitä on ilmassa isolla rintamalla.

Virgin brändien pomo

Tähän tilanteeseen seminaari tuli juuri oikeaan aikaan. Oli mahtavaa sekä voimaannuttavaa nähdä ja kuulla upeita puheenvuoroja ammattiluennoitsijoilta. Varsinkin Richard Bransonin mielipiteet kiinnostivat. Tässä sympaattisessa miehessä on jotain, mitä todella arvostan. Hän ei ole lähtenyt kasvattamaan brändivalikoimiaan ja bisneksiään rahankiilto silmissä, vaan paljon puhtaammilla arvoilla. Hän selvästi haluaa ajatella ihmisestä hyvää ja saa sen palautteena moninkertaisesti takaisin.

Yllättävin koulutuksellinen seikka ja muistettava asia kaikille markkinointia ja myyntiä tekeville on ilmiselvä, mutta niin usein unohdettu: Vuorisaarna. Ehkä vanhimpia markkinoinnin keinoja ovat "kolkuttakaa niin teille avataan", "kysykää niin teille vastataan". Brian Tracy, Jari Sarasvuo ja Esa Saarinen kävivät vuorollaan sivuamassa kyseistä teemaa, mitä pidin hieman yllättävänäkin.

Jyväskylän NBforum2012

Tuottajina ja markkinoijina usein mietimme, että mitä asiakas haluaa ostaa. Kannattanee kysyä sitä asiakkaalta?

KISS-metodi (Keep it simple stupid!)

PS. Tarjosin Vesterbackalle (Rovio Entertainment) oluen. Ja kiitos NBForumin porukalle – jälleen hienoa työtä.


Petterit