Uusia asiakkaita laskeutumissivulla

Lopeta hyödyllisen sisällön jakaminen ilmaiseksi – tee mieluummin reilua vaihtokauppaa yhteystiedoista. Ota laadukkaasta sisällöstäsi kaikki hyöty irti laskeutumisivulla konvertoimalla vierailijasi liideiksi ja lisää myyntiä. Ei enää pelkkiä kylmäsoittoja.

MIKÄ ON LIIDI?

Potentiaalisen asiakkaan yksinkertainen yhteystieto, esimerkiksi nimi ja puhelinnumero tai sähköpostiosoite.

MITÄ TARKOITTAA LIIDIN GENEROINTI?

Tuntemattoman vierailijan, prospektin, ohjaaminen laskeutumissivulle, jolta voi yhteystietonsa antamalla ladata hyödyllistä materiaalia ja konvertoitua liidiksi.

Forrester Researchin 2013 tutkimuksen mukaan liidien hallintaan panostaneet yritykset saavat myyntiputkeen 50 % enemmän ostovalmiita liidejä 33 % pienemmillä myyntikuluilla.

Mitä laskeutumissivu tekee

Älä enää ohjaa ihmisiä verkkosivuillesi etsimään, eksymään ja poistumaan ilman, että sinä saat siitä mitään. Ohjaa tuntemattomat vierailijat, prospektit sivuillasi olevan CTA-linkin, some-kampanjoiden ja AdWords-mainosten avulla laskeutumissivulle eli ländärille antamaan yhteystietonsa vastineeksi sisällöstä, esimerkiksi oppaasta. Ländärin avulla muutat, eli konvertoit, tuntemattoman vierailijan liidiksi, potentiaaliseksi asiakkaaksi, johon kannattaa olla yhteydessä. Vierailija antaa varmasti yhteystietonsa vastineeksi häntä hyödyttävän materiaalin lataamisesta.

Tässä muutamia tehokkaita käytäntöjä, joiden avulla luot yhteystietoja imuroivan laskeutumissivun. Jos sinulla on jo käytössä esimerkiksi suosittelemamme ProcessWire -julkaisujärjestelmä, ländärin toteuttaminen käy helposti. Autamme joka tapauksessa laskeutumissivusi suunnittelussa ja toteutuksessa lähes mille tahansa verkkosivustolle (tai jos sinulla ei ole vielä sivustoa), sekä kohdeyleisöäsi kiinnostavan materiaalin luomisessa.

1. Luo asiakkaitasi hyödyttävä ladattava materiaali

Koska kysessä ei ole hyväntekeväisyys vaan aito vaihtokauppa, jossa maksuksi annetaan yhteystiedot, anna palkkioksi asiakastasi kiinnostavaa ja hyödyttävää materiaalia kuten ekirja, opas, uutiskirje tai esite.

2. Poista epäoleellinen ja anna vain mahdollisuus suorittaa haluttu toiminto

Sivulla saa olla vain yksi tavoite ja toimintakehoite, esimerksi "lataa esite". Statistiikat kertovat, että mm. navigaation poistaminen parantaa konversiota. Kävijät eivät "eksy" pois sivulta vaan tekevät sen asian mitä ovat tulleet tekemään.

3. Kerro vierailijalle hyöty, miksi antaa yhteystietonsa

Kirjoita napakka otsikko ja ytimekäs lyhyt teksti, missä on selkeä hyöty mitä vierailija saa ladattavasta sisällöstä.

4. Tärkein laskeutumissivun elementti on lomake

Pidä lomake lyhyenä ja nopeana täyttää ja sijoita se sivulle helposti löydettäväksi. Älä kysele turhia tai liian tarkkoja tietoja mitä et tarvitse. Kukaan ei kuitenkaan halua, että myyjä alkaa soittamaan heti perään, niin numeron antamista vastaan sisällön pitää olla jo todella mielenkiintoista.

5. Muuta huomioitavaa laskeutumissivuissa

Huolehdi, että sivut toimivat mobiilissa. Keskimäärin mobiilikäyttäjiä sivustoilla on jo yli 40% kaikista käyttäjistä. Itse surffaan vapaa-ajalla vain mobiililla. Ja ensi kosketus brändeihin tapahtuu mobiililaitteilla vielä suuremmalla prosentilla.

Lisää sivuille muita houkuttelevia sisältöjä kuten

  • positiivisia kommentit asiakkailtasi
  • referenssejä ja asiakaslistoja
  • näytteitä ladattavasta sisällöstä
  • viestiä tukevia kuvia ja videoita helpottamaan nopeaa sisällön ymmärtämistä

Esimerkki Alfamen laskeutumissivusta jossa video

Liidien generointiin liittyviä palveluitamme

Kirjoittaja