Tietävätkö asiakkaasi mitä vastuullisia tekoja yrityksesi tekee?

Yritykset tekevät vastuullisuuden eteen paljon mutta kuluttajien on hankala löytää teot.

Teot jäävät valitettavan usein vuosikirjoihin, omille nettisivuille monen linkin taakse tai sitten suomalaiseen vaatimattomaan tapaan niistä ei kerrota ollenkaan. Monilla yrityksillä on hienosti sertifiointiasiatkin kunnossa mutta kukaan ei tiedä mitä niiden takana on. Kuluttajat ja yhteistyöpartnerit ovat kiinnostuneita – yhä useammin vastuullisuus on valintakriteeri!

Ratkaisuksi hyvän näkyvyyden some Green Company Effect

Green Company Effect (GCE) on ilmainen vastuullisuuden sosiaalinen media – alusta, jonka avulla pystyt helposti ja tehokkaasti viestimään yrityksesi ympäristöä tai ihmisiä koskevista hyvistä teoista ja toimintamalleista.

Tavoitteena on jakaa hyviä käytäntöjä ja ottaa käyttöön muiden keksimiä. Useimmat ympäristöteot esim. energiaa säästävät käytännöt tai materiaalien kierrätys säästävät myös rahaa. Hyvin hoidetut työntekijät ovat yrityksen paras tuloksen varmennuskeino eivätkä ympäröivää yhteiskuntaa palvelevat teotkaan ole haitaksi yritystoiminnalle.

Miksi silti liittyä, onhan meillä jo Facebook ja muut somet?

GCEn avulla saat kasvatettua yrityksesi vastuullisten tekojen markkinointihyötyä. Teot eivät huku some-virtoihin yksittäisiksi uutisiksi vaan jäävät yrityksesi GCE-profiiliin helposti löydettäviksi myös jälkeenpäin. Saavutat näppärästi myös B2B-partnerit – GCEssä saat helposti luotua oman vastuullisen yritysverkostosi.

Kaikki yritykset – suuret ja pienet, miltä toimialalta tahansa – sekä mm. oppilaitokset ja kunnat ovat tervetulleita! Ivana Helsinki, BusinessOulu, Nordstar, Green Qatar ja monet muut ovat jo mukana.

Kuinka se sitten käytännössä toimii?

Liittyessäsi GCEhen yrityksesi saa oman profiilin ja voit alkaa julkaisemaan yrityksesi tekoja, ”deedejä”, samaan tapaan kuin twiittaat Twitterissä tai postaat Facebookissa. Deedit ovat isoja ja pieniä hyviä tekoja ympäristön tai sosiaalisen vastuullisuuden puolesta.

GCE ei arvostele deedejä. Sitä varten on useita hyviä sertifiointijärjestelmiä – GCE tekee niistä näkyviä! Voit jakaa deedit helposti myös muissa some-kanavissasi. Kaikesta yrityksesi aktiivisuudesta kerääntyy aktiivisuuspisteitä.

GCEn missio ja vastuullisuus

GCEn tavoitteena on luoda kansainvälinen vastuullisuuden some jossa on mukana 10 000 yritystä jo ensi vuoden aikana. Haluamme että GCE-logo on osana kaikkien yritysten some-ikonien listaa Facebookin, Twitterin ja LinkedInin rinnalla.

Ilmaiskäytön lisäksi on saatavilla Premium-jäsenyys, joka avaa yrityksesi käyttöön lisäominaisuuksia. GCE ohjaa osan Premium-jäsenyyden tuotosta hyväntekeväisyyteen tai ympäristön suojeluun. Tänä vuonna GCE tukee tyttöjen koulutusmahdollisuuksien parantamista World Visionin kautta.

GCEn toimintaa ohjaavat YK:n määrittämät vastuullisuustavoitteet, UN 17 Sustainable Development Goals.

Premium-jäsenyys avaustarjouksessa 49 € loppuvuodeksi 2017

Liitä nyt yrityksesi mukaan täysin ilmaiseksi tai hyödynnä Premium-jäsenyyden avaustarjous! Autamme sinut ja yrityksesi mielellämme alkuun ja hyödyntämään GCEtä mahdollisimman tehokkaasti omassa markkinoinnissasi.

Kirjoittaja

Sanna Rousu Sanna Rousu
Project Manager, Green Company Effect