Keskity olennaiseen sosiaalisessa mediassa

Sosiaalinen media houkuttelee useita yrityksiä näennäisellä helppoudellaan, mutta tarkemman tutustumisen jälkeen monessa yrityksessä herätään karuun todellisuuteen. Näkyvyys ei tule helposti eikä ilmaiseksi.

Pikkuhiljaa some-tilit jäävät jokapäiväisten ja välttämättömien työtehtävien jälkeen unholaan. Epäaktiiviset some-tilit kummittelevat yritysten kotisivuilla ja antavat yrityksestä itsestäänkin helposti epäaktiivisen kuvan. Joko teidän yrityksenne on mukana sosiaalisessa mediassa, tuossa ilmaisen ja helpon näkyvyyden luvatussa maassa? Facebookissa, Twitterissä, LinkedInissä, Instagramissa, Snapchatissa ja Periscopessa?

Täytyykö kaikessa olla mukana?

Jos sosiaalisesta mediasta haluaa ottaa kaiken mahdollisen irti, siihen on pakko myös panostaa. Panostaminen taas vaatii aikaa, ja kuten kuuluisa sanontakin sen kertoo, aika on rahaa.

Säännöllisesti päivittyvä, aidosti vuorovaikutteinen ja suosittu sosiaalisen median tili ei koskaan ole sattumaa, vaan takana ovat tarkat suunnitelmat siitä, mitä, milloin, kenelle ja millä tavoin jaetaan. Tämän vuoksi kannattaa harkita tarkkaan, mihin kanaviin lähtee mukaan.

Se, mikä toimii yhdelle yritykselle, ei välttämättä toimi toiselle, eikä sosiaalisen median tili koskaan kannata pelkästään siksi, että "muutkin ovat siellä".

Suunnittelussa kannattaa ennen kaikkea ottaa huomioon oma asiakaskuntansa. Yrityksen on kaikkein kannattavinta olla mukana siellä, missä asiakkaatkin ovat aktiivisimpia.

Apu löytyy ulkoistamisesta

Apua on onneksi saatavilla. Sisällöntuotannon ulkoistaminen on monelle hyvä keino olla mukana sosiaalisessa mediassa mahdollisimman laajasti. Kun päivitykset hoitaa asiansa osaava ammattilainen, sinä voit yrittäjänä keskittyä siihen kaikkein oleellisimpaan, liiketoimintaan.

Sinun ei tarvitse enää muistella jokaisen palvelun sääntöjä, merkkimääriä, kuvakokoja ja muita rajoitteita, parhaista päivitysajoista puhumattakaan. Kun yksi ihminen hoitaa tilien päivityksen, sisältö pysyy yhtenäisenä, eikä päivitystyyli muutu jokaisen päivittäjän mukaan erikseen.

Ota yhteyttä, niin keskustellaan siitä, millaista some-näkyvyyttä teidän yrityksenne kaipaa!

Kirjoittaja